Šta volim i ne volim kod priča u nastavcima

Vrlo brzo sam odlučila da će glavna tema mog bloga biti pisanje priča u dijelovima. To sam uradila iz razloga što kada kreiram likove u svojoj glavi dajem im mnoge osobine i uskoro počinjem da se “vežem” za njih. Tako povezana sa svojim likovima i njihovim životnim situacijama teško mi pada da brzo dođe svemu kraj i tako razvlačim radnju i odugovlačim naš rastanak.

U prvih mjesec dana blogovanja mislila sam da jedina pišem priče u nastavcima jer je većina mojih blogera pisala kratke priče ili neke fragmente. Zadivljena sam njihovim umijećem da u par redova opišu nekoga ili nešto i tako prenesu emociju na mene. Ja to ne umijem već moram da vam napišem hiljadu redova da bi vi, recimo, shvatili kakva je osoba moj glavni lik. Uskoro sam otkrila još blogera koji pišu u nastavcima i bilo mi je vrlo drago zbog toga.

Ovaj post je nastao kao želja da pomognem i sebi ali i vama. Ne pišem sa stanovišta blogera niti prosipam pamet već me shvatite kao običnog čitatelja koji želi da izrazi svoje mišljenje kada su u pitanju priče u “epizodama”.

1. Volim kada je izbalansiran omjer dijaloga i opisa

Prva stvar koju dosta cijenim jeste kada ima dovoljno i opisa i dijaloga. Naravno, u nekim situacijama treba više da se opisuje dok u nekim se zahtjeva više direktnog  govora ali treba težiti nekom balansu. Naravno, ovo je drugačija forma od pisanja knjige i uvijek treba to imati u vidu i ne možemo da opisujemo situacije do sitnih detalja ali važno je čitatelju predstaviti ambijent i likove. Volim kada čitam priču i u glavi imam jasnu viziju svega.

2. Mrzim velike razmake između priča

Jeste malo bezveze što ovo mrzim a razmaci između mojih priča su 5 dana. Ako mene pitate idealan razmak je 2-3 dana. Taman da svi vaši redovni pratioci stignu da je pročitaju ali ne previše vremena da se zaborave bitne stvari. Ja sam tu napravila grešku koju ću ispraviti sljedeći put. Kada sam smislila ideju za Vidovu šumu toliko sam bila u naletu inspiracije i odmah sam morala da objavim 1. dio umjesto da sam sačekala i pripremila makar 5 dijelova i onda to objavljivala u kraćim vremenskim intervalima. Kao što rekoh, sljedeći put neću načiniti istu grešku. Svaki period duži od 3 dana kvari cjelokupni doživljaj i radnja krene da se razvodnjava. Mislim da je mnogo bolje onim čitaocima koji su moje priče čitali odjednom.

3. Volim dobru organizaciju

Dosta puta sam imala problem kada sam čitala neke priče u nastavcima jer nisu adekvatno obilježene. Recimo, čitam jednu priču koja ima već 10ak objavljenih nastavaka ali nisu numerisani. Naslov im je uvijek isti (npr. Priča bloga, Priča bloga… umjesto Priča bloga (1.dio), Priča bloga (2.dio)) i još nemaju smjernice koje vode ka sljedećoj epizodi i ja se često tu izgubim i treba mi malo vremena da se snađem. Posebno je problem kada su priče na dnu pa ja stalno moram da se vraćam nazad i listam prema dole i gađam koji sad dio treba da čitam. Mislim da je korisno numerisati dijelove i ostavljati smijernice ka sljedećim dijelovima. Jeste da tu ima malo posla ali se svakako isplati.

4. Loša tema sto problema

Moram sada odati sebi priznanje za ovaj podnaslov. Baš je kul. Osim što se rimuje takođe je rekao sve. Kada čitam postove preko aplikacije nemam tih problema jer je sve isto ali preko web-a zna da bude problem čitati neke tekstove jer blogeri izaberu čudan font, slova narandžaste, crvene… boje ili su teme dosta šarene i pune nepotrebnih dodataka koje samo umaraju i odvlače pažnju od teksta. Najljepše je kada je sve jednostavno i minimalitički uređeno.

5. Pisac iz Bosne a likovi mu se zovu Tifani, Selena i Robert

Dosta sam poznata po tome što kritikujem ovu čestu pojavu kod naših pisaca/blogera. Naravno, ako radnja zahtijeva da imate likove strance okej, ali ja imam problem što neki ljudi misle da je strano bolje i da će se priča bolje čitati ako date likovima engleska, španska imena. Takođe, obavezno je da se radnja dešava u Nujorku ili Parizu. Nemoj slučajno da se desi nešto zanimljivo u Užicama, Sarajevu, Splitu… Baš sam imala jedan komentar gdje je čitalac prokomentarisao Vidovu šumu. Napisao je sljedeće: “…Ja jedino ne mogu ovakav tip priče sa smestim u naše vreme da je ovo recimo neki EF to bi već bilo nešto što bih čitao…”

Lično se ne bih složila iako šaljem puno pozdrava čitatelju koji me čita godinama unazad. Neke balkanske priče i legende su vijekovima starije od američkih tako da se i te kako mogu napisati dobri trileri i horori a da su sa naših područja. Kao što se likovi iz američkih romana ne zovu Darko, Bogdan, Jovana… tako ne trebaju ni likovi iz naših priča da se zovu Elizabet, Trevis, Žan… Vjerujte mi na riječ, velika romansa može da se desi i između Bojane i Marka isto kao kod Eme i Antonia.

cathryn-lavery-67852.jpg

Da vas ne bih više udavila ovdje ću završiti svoju listu. Recite vi meni šta se vama najviše dopada a šta ne dopada kod priča u nastavcima? Da li bi nešto promjenili kod mojih priča? Slobodno recite i poboljšajte ovaj blog!

Takođe, svoje mišljenje o blogu možete da ostavite na kartici Vaši ustici.

Sutra u 20:00h izlazi 5. dio Vidove šume. Ispratite kako će se odvijati romansa između Miloša i Irene te da li će se otkriti razlog zbog kojeg je Dajana nestala. Sve priče koje ste propustili možete da pronađete na kartici Spisak mojih priča.

Pratite blog na: Facebook-u i Instagram-u.

 

 

26 komentara na “Šta volim i ne volim kod priča u nastavcima

  1. 1. Kad objavljuješ onlajn, možeš da se igraš i sa linkovanjem delova teksta ka nekim drugim lokacijama ili mestima na samom blogu. Ne znam puno o ravnoteži, osim da priča već u prvim rečenicama mora da me pokrene, znači usred srede, a ne od Kulina bana.
    2. Razmaci između delova priče, pa npr. doživljavam ih kao kad gledaš seriju. Serije baš ne volim, osim kad na gomili pogledam 5-6 epizoda u cugu. U suštini zavisi šta hoćeš da postigneš. Ako ti feedback pruža nadahnuće i podsticaj, a imaš zanimljive komentatore, onda razmaci u objavljivanju mogu da budu korisni zbog interakcije.
    3. Slažem se sa tobom. S tim da priča može da bude napisana i iz takvih delova, da je svaki zapravo poglavlje pa možeš da ga krstiš drugačije od samog naslova priče, ali da je jasno i predgledno naznačen redosled.
    4. Ako sam dobro razumela, ovde je priča o temi priča o layoutu bloga. Jašta, svedeno i da as a must bude svetla pozadina i tamna slova, i naravno da je “tema” optimizovana za androide, a to po definiciji WP šabloni i jesu.
    5. A ovde nisam baš korisna, jer više volEm strana imena. Sorry. I ono, nije bitno gde se odvija radnja, msm, da l’ je smeštena na Balkanu ili gdegod (na Marsu, u školjci koja pravi bisere, pogledu slepog slikara, zemlji Primordiji…), nego kako je opisana.

    A tvoje priče ću tek da čitam. 🙂

    Liked by 3 people

    1. Ouu hvala na pravom komentaru. Eto, slažemo se u većini toga a okej je što imaš neke različite stavove. Ja sam iznosila svoje lične, naravno.

      Drago mi je što ćemo se čitati i nadam se još mnogim ovakvim komentarima.

      Lijep pozdrav. 🌹🌹🌹

      Liked by 1 osoba

      1. Hvala tebi. I ja se nadam da će biti još komentara, pre svega od drugih čitalaca. A kad pročitam šta si napisala tek ću onda moći nešto i da prokomentarišem. Naravno, ako budem smatrala da komentar može da koristi nečemu. Puno te pozdravljam i dobra ti noć! 🙂

        Liked by 1 osoba

    1. Hvala ti za ovo. Drago mi je što smo se “povezale”. Još uvijek ne mogu da se naviknem na ovoliku publiku. Mislim, nekome je to možda malo ali meni nije posebno zato što kada sam počela mislila sam da će me čitati manje od 5 ljudi. Hvala na komplimentima i čitamo se! 💋🌹🌹🌹

      Volim

  2. Po mom misljenju nikakva pravila ne postoje ukoliko mi se dopada nesto sto neko pise, bitno mi je da me prica “povuce”. Da li ima ili nema dijaloga potpuno mi je svejedno ako me zanima ono sto se desava. Imena likova mi takodje nisu bitna bitno mi je da ih upamtim. Recimo kad god odem na wp prvo pogledam ima li nastavka Vidove sume ili Zivih mrtvaka i onaj treci,( ne mogu se setiti kako se zove devojka koju si nam preporucila) pa tek onda citam redom sve ono sto sam propustila.
    Nakon svakog nastavka bih citala jos ali mi ne smeta sto su razmaci izmedju prica dugi, cini mi se da ih tada jos vise zelim. To je neko moje misljenje i ne mora se slagati sa ostalim misljenjima.
    Kod tebe mi se svidja inspiracija koju imas i nacin na koji pises, tako da mi se nije dogodilo da mi je bila dosadna bilo koja tvoja prica.
    Valjda sam ti sve rekla, evo nemam pojma…

    Liked by 1 osoba

    1. Hvala Sanja na odličnom komentaru. Pa i nema nekih pravila. Npr meni je totalno svejedno kojeg je žanra priča, važan je kvalitet. Ja sam samo navela 5 stvari koje meni lično odgovaraju ili ne odgovaraju i voljela bih da to uradi što više ljudi kako bi se mogla steći neka slika šta ljudi više vole a šta ne.

      Hvala tebi što si jedan od mojih najvernijih čitalaca, i ja sam tvoj. Ugodan dan ti želim! 💋🌹🌹🌹

      Liked by 1 osoba

  3. Што се дизајна тиче,слажем се да треба буде сведен,јер посетилац каји уђе случајно лутајући беспућем интернета прво примети дизајн,то је оно што га привуче или одбије,па крене да чита или оде неповратно.Е,сада ја користим повремено наранџасти фонт,али то је само из мојих неких разлога.Снаја моја каже да јој због вида тај фонт највише одговара.Зато га и користим,јер Ката,као психолог са пар диплома,ми је најдражи критичар,неће ме обманути да ли нешто вреди или не.Никад ми није намера била да привлачим што више читалаца,што више пажње.Ово је увек био скоро па приватан,фамилијаран блог за моје драге расуте по свету.Поздрав,само ти настави да пишеш,паузе између текстова небитне су.

    Liked by 2 people

    1. Pa i meksičke,španske,kakve god već,serije imaju po 500 nastavaka ,pa se niko oko toga ne buni,čak šta više to su nam najgledanije serije ovde,što nije za pohvalu,ali tako je kako je…Lično obožavam sve što je u nastavcima i što je duže to bolje,naravno ako sve to ima nekog smisla i ako se Huanita mogla smuvati sa Hosea još u 24 epizodu,a ne da na to čekamo 245.tu 🙂 A i ko zaboravi na predhodne delove,jednostavno se može vratiti na predhodne epizode i problem rešen 🙂 A da,oko lokalizacije,i ja spadam u one pokondirene tikve,kome ljubav između Radosavke i Milutina obavezno vuče na Selo gori i baba se češlja 🙂 jeste ljubav se dešava i na ovim prostorima,ali prva asocijacija na nju je Pariz ,a ne neko selo uz Moravu 🙂 I svi mi odrasli na zapadnim serijama i filmovima uvek će osećamo onaj gorak ukus u ustima,kao kad Mađari sinhronizuju Brusa Vilisa :-)Ha,ha ovo mi se sviđa sutrašnji blog izlazi u 20:00h ni minut kasnije 🙂 Nemačka preciznost,neko bi pomislio da učiš njihovu kulturu i jezik,ali to samo oni koji te ne poznaju,mi ostali bi rekli ladno,ma nema šanse 🙂

      Liked by 3 people

      1. Ahahah Dalibore, blog mi postaje hit zbog tvojih komentara.

        Znam da sam jedna od rijetkih koja NE podržava to davanje stranih imena ali šta ću. Vazda sam mimo svijet.

        A da, izgleda da sam stvarno bila Švabo u prošlom životu ono epizoda izlazi na tačno 5 dana tačno u 20:00. Možda stvarno učim njihov jezik i kulturu, ko će li ga znati. 😄

        Pozdrav!!!

        Volim

  4. Ја не волим приче у наставцима. За твоју прву причу сам се зезнула, па сам читала редом, наставак па наставак. Сада чекам да објавиш “крај”, па да у цугу прочитам све 🙂
    Зато ми и јесте важна веза између “епизода” да бих што лакше прошла кроз оно што ме занима…
    Ја нисам баш типичан читалац. Твој стил писања ми се свиђа, и зато једва чекам крај твоје тренутне приче, па да са уживањем све одједном прочитам 🙂

    Liked by 2 people

  5. bome, ovo je studiozno i ozbiljno, a cijeli blog ti je pregledan, dobro organiziran i okuugodan. ja osobno ne čitam priče u nastavcima jer sam neuka za čitanje unatrag, ali ako mi se svidi prvi dio, čekam kraj, da pročitam sve zajedno – eto jednog mišljenja blogera iz kamenog doba 🙂

    Liked by 2 people

  6. Meni su tvoje priče u nastavcima sjajne i nemam nikakvu zamerku! Čak ni na razmak između priča. Kako smo nekada umeli da čekamo s nestrpljenjem “Dinastiju” samo jednom nedeljno, tako možemo i tebe na pet dana 😀 Šalu na stranu, mislim da je vrlo teško održavati radnju tako dinamičnom iz dela u deo i to može samo neko ko ima talenta, a dokaz za to je sve više čitalaca koji su iskreno oduševljeni tvojim pisanjem. I još nešto – mnogo mi se sviđa što koristiš pseudonim i molim te, baš se nemoj predstavljati onima koji to zahtevaju od tebe, pogotovo ako to čine na zapovedni način 🙂

    Liked by 2 people

    1. Zahvaljujem se još jednom. I ti si pravi maher i uvijek me nasmiju tvoji postovi iz života. 😊

      Neću se predstavljati na blogu sigurno. Svako ko želi nešto više da sazna može da me kontaktira preko maila nije nikakav problem. Dosta ljudi koje poznajem me čita jer sam podjelila blog sa nekim dragim ljudima, ne krijem ga. Ali i meni je ljepše ovako anonimno pa da čitaoci zamišljaju kakva se to ludača krije iza svojih priča. 😂

      Liked by 2 people

Komentariši

