Kako da te ozbiljno shvate

Bliži se taj trenutak kada se transformišeš iz djevojke u ženu. Ako želiš, možeš zauvjek da ostaneš mlada luda a možeš i da kreneš ka tom putu odraslih ozbiljnih. Ne brini, nije to neka strašna odluka. I odrasli se ponekada opuste i zezaju. Ne mora prelazak u ženu odmah značiti da postaješ dosadna i utopljena u masu.

Ako se baviš glumom, pjevanjem ili nekim zabavljačkim poslom od tebe se svakako ne očekuje da nosiš crno odijelo, košulju i da se ponašaš formalno. Ako pak odlučiš da želiš biti “poslovna žena” na ozbiljnoj poziciji od tebe se zahtjeva neko drugačije ponašanje. O takvim ženama će se baviti ovaj moj post.

Postoje specifične vrste posla (advokat, sudija, inženjer…) gdje je, ma koliko vi to htjeli priznati ili ne, ženi dosta teže steći autoritet i poštovanje nego muškarcu. Na Balkanu je to posebno izraženo ali nije rijedak slučaj ni na zpadu da se žena mora dokazivati više nego muškarac kako bi stekla isti ugled. Zašto je u 95% slučajeva vođa posla muškarac? Niste se to nikada zapitali?

gili-benita-2754.jpg

Ne živite u zabludi! Za poslovni ugled nikada nije dovoljno samo znanje i stručnost. Postoji još gomila faktora koji će uticati na druge kada stvaraju sliku o vama te zato morate paziti na razne stvari ako želite da se uspješno probijete kroz svijet muškaraca.

Izgled

Naravno, živimo u svijetu površnosti gdje je izgled vrlo bitan faktor. Nebrojeno puta sam pročitala istraživanja koja tvrde da lijepi ljudi imaju veće plate i bolje radne pozicije. Eh, blago njima! Ipak, ima nade i za nas ružne. I mi se možemo pokazati ako ne izgledom onda znanjem. Svejedno, drage dame uvijek je važno da pazite na vizuelni utisak koji ostavljate na druge. Sigurno vas niko neće ozbiljno shvatiti ako dolazite na posao u pinki kombinezonima, štramplicama na pruge i pufnica-narukvicama.

mv5bmzywntuymjk4n15bml5banbnxkftztcwmjg0ndk0na-_v1_

Lijepo je biti orginalan i drugačiji ali ponekada je to stvarno nepotrebno. Svoju prugastu majicu obožavam i nosim je kada idem sa drugaricama na piće ali na posao nikako!

Ne morate nositi skupa odjela i košulje. Težite minimalizmu i jednostavnosti. Nije vam potrebno puno novca već samo ukus da bi bili moderni a opet primjereno obučeni. Poslovne kombinacije ne moraju nužno da budu dosadne. Uz prave aksesoare i pravilan odabir boja možete da budete tako šik!

Frizura i šminka su jednako važni kao i odjeća. Ne možete dolaziti neuredne i masne kose na sastanke i slično. Šta bi klijent mislio kada bi mu došla pravnica sa zelenim i roze pramenovima?!

Šminka je mač sa dvije oštrice. Pametna žena je pretvori u svoje dodatno oružje dok neke od sebe prave klovna za ismijavanje. Pazite kakvu nijansu pudera birate. Neka odgovara boji kože a ne da izgleda kao neka maska sa vidljivim prelazima na vratu. Težite više ka pastelnim i zemljanim tonovima. Sa bronzerima, sijenkama i rumenilima umjereno. Sada je veliki trend 16 slojeva pudera, konturisanje i “hajlateri”, vi ipak preskočite taj trend kada se šminkate za posao.

freestocks-org-169426.jpg

Govor i ponašanje

Neki majstor je ispričao u toku pauze dobar vic. Stvarno je smiješan i svi se nadovezuju na njegove fore i grohotom se smiju. Od mene dobija sam blagi kez (nekada ni to, zavisno od fore) i tu se završava sva priča. Iako sam šaljive prirode na poslu nije ni mjesto ni vrijeme neukusnim vicevima. Svojim smijanjem i upadicama bi im dala samo povod da nastave sa šalama a uskoro bih i ja postala predmet tih istih šala i sve više bih gubila autoritet. Ponekada je teško balansirati između prijateljskog i “šefovskog” odnosa sa radnicima ali granice moraju da budu jasne.

Zatim je važno da ste elokventni. Nema ništa gore nego kada u sred ozbiljne priče ili poslovnog sastanka sluušate kako se neko napreže da sastavi smislenu rečenicu. Užas! Čitajte što više i informišite se. Ne mora da bude to samo stručna literatura. Rijetko kada se razgovori vode samo o poslu. Često se pokrenu neke druge teme u vezi sa trenutnim dešavanjima na sportskoj, političkoj, društvenoj… sceni. Obavezno budite u toku i pratite svjetska dešavanja. Nije to toliko teško a što se više informišete postajete bolji sagovornik i druga strana će pomisliti “Kako interesantna i pametna žena!”

Obratite pažnju i kada kucate SMS ili pišete mail direktoru, kolegi… Neka bude formalan, uvijek neka mail počinje sa Poštovani i pazite na gramatiku što više možete. Trudite se da sa manje riječi kažete što više i da budete jasni. Duge i metaforičke tekstove sačuvajte za blog.

Društvene mreže

Možda mislite da to nije naročito bitno ali se grdno varate! Nije dovoljno da se uvučete u košulju i odijelo i govorite kao profesorica književnosti ako svako ko ima pristup internetu može da vidi stotine vaših selfija u ogledalu, vaše lude noćne provode i dekolte/zadnjicu u prvom planu. Sa takvom interpretacijom putem društvenih mreža sve pada u vodu.

Mnoge ozbiljne firme prate internet ponašanje svojih zaposlenih na višim pozicijama kako bi se uvjerili da paze na svoj ugled. Nije to tako bespotrebno kao što se čini. Meni bi firma djelovala neozbiljno kada bih vidjela da njihova direktorica prodaje objavljuje selfije iz kafane a ispred nje stoji flaša piva.

Nije samo u tome stvar. Tokom studentske prakse bila sam u jednoj proizvodnoj firmi. Od 10 do 10:30 su imali pauzu za topli obrok. Većina njih bi završila sa jelom do 10:15 a ostatak vremena bi znali provesti listajući profile svojih koleginica. Znam da im je uvijek bila zanimljiva jedna sekretarica sa provokativnim selfijima. Uvijek bi joj se smijali iza leđa a nerijetko i u lice. Tako da, djevojke, dobro pripazite šta objavljujete i ko to sve vidi!

stanija.png
Šta bi mislili o kompaniji u kojoj radi Stanija?

Odgovornost

Zlatno pravilo: nikada ne smiješ da kasniš i da zaboravljaš stvari. Niko od nas ne voli da ustane rano ali ozbiljni ljudi su uvijek spremni i dolaze na vrijeme. Meni lično treba duže vremena da se razbudim, istuširam i spremim pa zato ranije i ustajem. Nema tu neke posebne logike. Takođe sam vrlo zaboravna ali sa time se borim uz razne podsjetnike i aplikacije.

Ako ste zaboravni kao i ja preporučujem vam od srca aplikciju ColorNote koju koristim preko dvije godine i dosta mi pomaže da ne zaboravim važne obaveze. Telefon je nešto što sigurno nećemo tako lako ostaviti kod kuće i to je prednost ovakvih podsjetnik-aplikacija. Možete svoju obavezu zakačiti na statusbar telefona, staviti kao mali stiker na ekran ili naviti alarm. Vrlo lijepo i praktično.

colornote-intro

Jednom kada ljudi o vama steknu utisak odgovorne i pouzdane osobe tada ste napravili veliki korak naprijed.

Radite na sebi svaki dan

Kada ulažete u sebe i svoje znanje to ne može da se sakrije. Vrijedan rad i trud se isplate. Napredujte u struci ali isto tako i van struke. Ako vam se pruži prilika naučite portugalski, pročitajte neku dobru knjigu, odgledajte neki dokumentarac, putujte… Radite sve ono što će od vas napraviti boljeg i pametnijeg čovjeka tj. ženu.

Ne odustajte tako lako. Budite borbene i snažne. Nemojte dozovliti da vas jedna prepreka pokoleba i da lako odustanete od svog cilja. Postoje razne prednosti koje mi žene imamo u odnosu na muškarce. Budite pametne, iskoristite ih i svijet je vaš!

Sve moje priče koje ste propustili pronađite OVDE.

Prati blog putem Facebook-a!

 

 

 

16 komentara na “Kako da te ozbiljno shvate

  1. “Nije dovoljno da se uvučete u košulju i odijelo i govorite kao profesorica književnosti ako svako ko ima pristup internetu može da vidi stotine vaših selfija u ogledalu, vaše lude noćne provode i dekolte/zadnjicu u prvom planu. Sa takvom interpretacijom putem društvenih mreža sve pada u vodu. ” – Upravo tako! Bravo!
    Ne shvatam ozbiljno akademske građane koji sebi dopuštaju blesavljenje na internetu. Ni poslodavci to ne uzimaju za ozbiljno.
    Ima mnogo žena koje prave greške koje si ovde opisala. Sjajno je što si dala savete kako da to isprave, ukolilo su naravno svesne da greše.
    Onaj deo o neprihvatanju polumasnih šala na poslu mi se jako dopada. Tako se drži distanca i postiže ozbiljnost. Jedino je problem kako da żena koja nije ozbiljna ostavi utisak da jeste, tu vec saveti teže pomažu.
    I potpisujem sve ostale tvoje savete. 👍👍👌👏🆒

    Liked by 2 people

    1. Mi žene često pravimo neke greške koje nam se čine nevažnim sitnicama a na kraju se sve obije o glavu.
      Nadam se da se ne ljutite na mene što mi blog ponekada služi da posavjetujem svoje vršnjakinje o nekim stvarima koje znam iz prve ruke. I sama sam pravila neke greške a sada samo skrećem pažnju da ne prave i druge.

      Hvala ti što čitaš! :*

      Liked by 2 people

  2. Odlicni saveti. Ja naime vazim za neozbiljnu, sponatanu, duhovitu i drugaciju osobu (stalno mi govore sa sam drugacija, sta god to znacilo) medju prijateljima i onima koji me dobro poznaju, (to me prati jos iz srednje skole, tako sam se valjda postavila, tako me shvataju, kao detinjastu devojcicu). S druge strane, ljudi s kojima poslujem, kolege iz pozorista gde glumim (gde i ne treba da budem preterano ozbiljna), stalno mi govore da sam najozbiljnija osoba koju se sreli i da se opustim malo. Nikako ne mogu da nadjem taj balans koji mi je toliko potreban. Hvala puno na savetima, nadam se da cu uspeti da nadjem balans izmedju moje ozbiljne neozbiljnosti. 🙂

    Liked by 1 osoba

    1. Hvala tebi što čitaš moj blog! Inače sam i ja vrlo neozbiljna sa društvom i porodicom ali mora se imati neka granica prema ljudima sa kojima nismo bliski i prema kolegama jer oni to mogu da zloupotrijebe na neki način.
      Nije lako naći taj balans, srećno! 🌹🌹🌹

      Volim

      1. Zaista veoma korisne savete dajes i volim da te citam, posebno mi se svideo i deo sa Stanijom, zaista ni ja ne znam kako bi njeni sefovi recimo u advokatskoj kancelariji shvatili. Treba biti svestan svojih postupaka i da nam se ti neki nepromisljeni postupci mogu vratiti ko bumerang. 🙂 Imamo vremena, valjda cemo naci balans, moji prijatelji mi ne veruju kad im govorim kako mi svi ostali kazu da sam preozbiljna, moram ubrzo pronaci taj neki balans koji svi u zivotu trazimo. 🙂 Nema na cemu, poseti i ti moj, mozda ti se svidi o cemu pisem i sta predstavljam na njemu. 🙂

        Liked by 1 osoba

      1. Pa to. A ni tu nisam imala meru, jer je to najčešće bilo u toplesu. Izgleda da se humanistički pristup ne isplati uvek. Uništilo me je čitanje članka na temu da muškarcima gledanje u ženske grudi produžava život. Pooozddddravvvv onoliki od mene! :*

        Liked by 1 osoba

Komentariši

