Standardi, standardi, standardi…

Ovo je tema kojom se ja bavim kroz svoju Priču o Milici Stupar. Miličina želja da se uklopi u standarde života i nametnuta potreba za tim od strane drugih je čini nesrećnom i ona osjeća kao da ne pripada svome tijelu. Nije sigurna da li ima potpunu kontrolu nad svojim odlukama i svojim životom.

I moj život je sačinjen od strandarda. U mašinstvu ta riječ se nebrojeno puta provlači. Nekada se radilo po JUS-u (jugoslovenska oznaka za standard) sada je to najčešće ISO ili DIN.

Tako vam ja npr. računam koliki mi je potreban prečnik osovine da bi moj sklop najbolje funkcionisao i dobijem vrijednost 58,2mm. Znači, kada uzmem u obzir sve potrebne faktore i okolnosti baš ta vrijednost je savršena za mene i moj sklop. Baš tako on će raditi najbolje… ipak, ja ne mogu nigdje da nađem osovinu prečnika 58,2mm već moram da uzmem standardizovanu od 60mm. Nemam pravo na ono što mi najviše odgovara već moram da se uklapam u ono što imam. Do duše, standardi u proizvodnji mnogo olakšavaju razne stvari. Da nije tako čekali bi mjesecima da vam se popravi najjednostavniji kvar na automobilu ili veš mašini jer bi dugo trebalo da se izradi jedinstveni dio.

banner-1711946_1920.jpg

Dobro, prihvatamo standarde u mašinstvu. Tako je lakše i sve što proizvodimo mora da liči jedno na drugo jer smo tako odabrali. Da li je isti slučaj sa ljudima? Da li smo mi analogni mašinama? 

Ne, naravno da nismo! Pogledajte svijet oko sebe! Sve što je živo sve je tako posebno i jedinstveno! Pogledajte stablo sa jabukama. Dvije jabuke rastu na istoj grani ali nisu iste. Sigurno ste nekada vidjeli jednojajčane blizance. Iako mnogo liče uvijek postoji neka razlika, ako ništa onda je to karakter. Upravo posmatram svoja dva kažiprsta. Oba su moja, postala su u isto vrijeme ali se ponovo razlikuju.

apple-1756941_1920.jpg

Zašto onda, kada smo svi tako posebni i jedinstveni pokušavamo da ličimo jedni na druge. Zašto je standard ljepote duga, nadograđena kosa, što veće usne i grudi, što uži struk i tona šminke?! Zašto danas djevojke liče jedna na drugu? Ili se bolesno trude da liče.

Zašto je standard da žena mora da kuva, sprema i pere, da rađa djecu i da se uda do 25-e? Zašto muškarac mora da izgleda kao vaterpolista (zato su pune teretane a vlada prava nestašica whey-a u trgovinama za suplemente), zašto mora da bude uspješan i zarađuje više od žene?

Kada sam ušla u magareće godine počela sam mnogo da brinem o svom izgledu. Tada je mnogim djevojkama bila uzor Britney Spears i sve smo željele da budemo plave i mršave. Nerviralo me je što sam niska, što nemam dovoljno uzak struk da nosim plitke hlačice i kratki top kao Britney. Mnogo sam se opterećivala sa tim i samim tim sam ubijala svoje samopouzdanje. Tu svoju negativnu energiju sam prenosila na ljude oko sebe i nisam bila pretjerano interesantna dječacima iz škole. Trebalo mi je dosta vremena da naučim voljeti i poštovati sebe i svoje tijelo.

Sve dok nisam shvatila da nikada neću biti kao Britney imala sam problema sa svojim stavom i razmišljanjem. Mnogo sam kočila samu sebe. Sada sam srećna što se od tada do danas dosta toga promjenilo. Više se ne opterećujem takvim standardima. Volim sebe i volim svoj izgled. Nisam uvijek zadovoljna ali znam da to nije ništa strašno i da nije razlog da danas budem neraspoložena. Poznajem svoje kvalitete i mislim da su sasvim dovoljne da zadovolje normalnog muškarca. Onaj koga zanimaju standardizovane djevojke slobodno neka produži, neću mnogo patiti.

Kada sam odlučila da upišem mašinstvo moj tetak, takođe mašinac, mi reče: “Zašto to upisuješ? Pa to nije za žene!” Izvini tetak, ali meni se ne bude učiteljica ja hoću da mi se prsti crne od ulja i da slušam neukusne priče majstora kada se završi smjena. Pa šta?!

different-nationalities-1743396_1920

Molim i tebe, dragi čitaoče, da voliš sebe. Nauči da voliš svoj nepravilni nos, nauči da voliš nečije tanje usne. Posmatraj kakvu harizmu osoba preko puta tebe ima i kako se osjećaš u njegovoj blizini. Neka to bude glavni kriterijum. Pokušaj da živiš i izgledaš onako kako ti želiš a ne onako kako drugi nameću. Standardi su za pi**e, radi onako kako ti srce želi jer ono ne poznaje nikakav standard već samo ljubav!

Juče je izašla Epizoda 9, moje omiljene priče. Nadam se da ste je pročitali. Svoje utiske i kritike možete da ostavite na kartici Utisci i pravila. Slobodno diskutujte o ovoj temi sa mnom u komentarima. 

Hvala što čitate!

Prati blog putem Facebook-a!

32 komentara na “Standardi, standardi, standardi…

  1. Ма колико изопачено звучало, и упркос томе што има места примедбама на рачун стандарда, они у одређениј мери представљају корисну, оправдану и смислену нужност. Јер, ако свет сагледамо са становишта изопачења стандарда и вредности, видећемо, поред осталог и девојке које у теретанама билдују бицепсе и момке који излазе из козметичких салона, или чути следећи разговор:
    “Мама, је л` могу да добијем сладолед?
    Ништа не знам, ево ти тата па питај ЊУ.

    Liked by 6 people

    1. Da, shvatam. Mislite da bi izostanak nekih standarda doveo do anarhije. I bi. To je kada izopačeni ljudi odluče previše da se otkriju. Naravno, ja nisam govorila o tome. Govorim o normalnim ljudima koji poznaju prave vrijednosti ali zbog nekih nametnutih standarda ruše svoju sreću.

      Liked by 1 osoba

  2. Super si! Opaa ovdje imam par komentara (svi su pozitivni, odahni). Prica o Milica je interesantna kao modernija verzija ljubavnih drama iz srednj. Grofovi ja. Ovo pak iznosis SEBE, STAV za sto je potrebno biti ODVAŽAN, SAMOPOUZDAN I HRABAR. Ti to jesi, vidim. A STANDARDIZIRANI LJUDI, uvijek ih je bilo i bit će. Ali ne upoznaju nikad PRAVU LJUBAV. Zauvijek jedu ne suviše ukusnu i mlaku Sadašnjost. To sto drugačiji ljudi stvore Originally SEBE, vjerujem da njihova osobnost POSTANE BRAND koji se prepozna od mlađih osoba, koje ih kopiraju 🙂

    Liked by 2 people

  3. Priča u nastavcima je fenomenalna. Sinoc sam u dahu procitala sve nastavke, jedva cekam sledeci. Navijam za Milicu, sacuvala je svoju bebu i nije zelela da abortira kako joj je podli David predlozio. I istrpece i tu bogatu bolesnu porodicu, i pijanog muza i zahteve pokondirenig oca samo da SACUVA bebu. O takvim zenama treba pisati. Hvala ti na tome, retko ko pise o zenama koje naprave ovakve izbore u zivotu. Mnoge bi poklekle i abortirale. I navijam i za Djordja, to je jedna duša od čoveka, tako različit od Davida koji već merka tudje żene. Fuj!

    Liked by 2 people

  4. Povratni ping: NeZnamŠtaMiBi
  5. Sviđa mi se tvoj način razmišljanja. Originalna si, hrabra i ne bojiš se to pokazati. Za svaku pohvalu i nemoj se nikada mijenjati. Ljudi koji imaju svoj stav i ne boje se razmišljati svojom glavom su oni koji uspiju u životu (što god im uspjeh predstavljao) i žive sretan život.

    Liked by 1 osoba

  6. Nekada bi mi bilo nespojivo da neko ko ovako piše upućuje radnike u tajne “izvođenja” rotora, ali sam “porasla” pa sve razumem. I to da mašinci imaju dušu, znaš na koju vrstu duše mislim, i da je neki drugi za koje se misli d aje imaju uopšte nemaju, pa i da će da me osvoji pisanje jedne… koja je toliko specifična da je potpuno osvojila blog nebo.
    Samo nastavi tako.

    Liked by 1 osoba

Komentariši

