Mlade blogerke, meni vrlo čudnovate

Znam da je juče izašla Epizoda 7 a ja već danas davim sa novim postom (i to nije priča!). Šta mogu kada volim da ističem svoje mišljenje iako ono nije nešto pretjerano bitno.

Već po naslovu možete zaključiti da me muče mlade blogerke, mahom tinejdžerke. Odmah da naglasim, ja nisam mnogo starija od njih te me još više zbunjuje što ne razumijem njihov način izražavanja, razmišljanja i svega ostalog što vidim na njihovim blogovima, instagramima, tviterima

Neću se baviti širom problematikom ponašanja mladih djevojaka  jer o tome ima mnogo da se piše već ću se, u ovom postu, pozabaviti samo njihovim blogovanjem. Prije svega, moram reći da sam otkrila par mladih djevojaka koje su me oduševile svojim zrelim i lijepim načinom pisanja koji je vrlo dubok i smislen, ali nažalost nekako sam naišla na više tinejdžerki koje se bave vrlo površnim temama bez ikakvog stava ili pametnog razmišljanja.

Uspjela sam te mlade blogerke da podjelim u tri grupe:

  1. Modne blogerke – wannabe
  2. Pišem samo o sebi – blogerke
  3. Blogerke pisci ali…

Wannabe modna blogerka

Velikom broju djevojaka očigledno je uzor Zorannah i ostale modne blogerke te se uglavnom bave odjećom, šminkom i pokušavaju sebe da predstave kao modne znalce. Nije to toliko loše koliko je zabrinjavajuća njihova neorginalnost, nepismenost i plitkoća dok se izražavaju.

untitled
Njihov uzor, “Zorannah”. (screenshot: Zorannah.com)

“Ja kul vi nebitni”- blogerke

Zatim, tu su djevojke kojima blogovi služe kao dnevnici. Najgore je od svega kada vidim kako pišu žargonski sa sve psovkama i uvredama. Npr.: “Mama mi je počela srat oko škole… Iću večeras cugat sa ortacima… Nezanima me šta mislite ovo je moj blog poyy…”

Ne treba biti vrstan poznavalac gramatike da bi pisali blog. Ja prva pravim neke greške na koje me moje drugarice nekada upozore jer se više bave takvim stvarima od mene, i to je sasvim okej. Problem je to elementarno nepoznavanje gramatike i opšte kulture.

Blogerke pisci, ali…

I sama se bavim pisanjem na svome blogu. Mnogo puta nisam zadovoljna svojim načinom pisanja i svakodnevno radim na tome. Uvijek se obradujem kada otkrijem blogera sa sličnim interesovanjima poput mojih. Volim blogove sa pričama (kraćim ili dužim, nije važno).

Ono što mi se ne sviđa kod nekih tinejdžerki koje sam otkrila na WordPress-u i Blogger-u jeste izražavanje poput već navedenog “Mama mi je počela srat oko škole… Iću večeras cugat sa ortacima…”. Lijepo je što pišu i ako nastave vremenom će biti sve bolje. Kada se sjetim svog pisanja sa 15-16 godina sada me bude sramota, vjerovatno će mi i ovo sadašnje pisanje biti smiješno za deset godina… To je sasvim u redu. Ono što nije u redu jeste ulično izražavanje, stil pisanja im izgleda kao da čitam čet svoje mlađe sestre i njene drugarice. Još nešto što sam primjetila i grozim se od toga je davanje stranih imena likovima. Nekoliko njih piše na srpskom/hrvatskom… a likovi im se zovu Selena, Robert, Sebastijan… Čemu to? Naša imena vam nisu dovoljno dobra? Šta?

8yovmzglb6y-noah-hinton.jpg
Izvor: unsplsh.com

Primjetila sam još dosta nekih stvari koje se meni ne sviđaju. Možda je samo do mene a možda su i ti blogovi slika današnje omladine. U svojoj okolini sve više viđam kako mladi ljudi propadaju i njihovi razgovori i razmišljanja se svode samo na površne stvari. Kada ih upitate šta ih zanima, šta žele da urade korisno za sebe samo će vam sleći ramenima.

Sve se manje čita, igrališta su prazna, sve manje je pravih interesovanja i želje da se pokrenu sa svojih kauča. To je zastrašujuće!

Možda je i dobro kada neko iz te mase odluči da otvori blog, pa makar on bio i o modi. I to je neka vrsta pokretanja i izlaska iz prazne kolotečine. Ovdje ima dosta ljepih i korisnih blogova koji mogu svojim tekstovima, pričama i savjetima da motivišu čitaoce. Možda će neka djevojka naići na jedan takav blog i osvjestiti se. Možda…

Kakvo je vaše mišljenje o ovoj temi? Da li ste i vi primjetili previše ovakvih blogova ili je samo do mene? 

Hvala što čitate!

27 komentara na “Mlade blogerke, meni vrlo čudnovate

  1. Iskreno takve blogove samo preskočim. Ne zato što nemam kulture ili poštovanja, samo me to ne zanima. Volim izražavati svoje mišljenje i volim pročitati tuđe 🙂 a ti srednjoškolski blogovi, kako dođu tako prođu. Pišu jer je to in a ne zato što to vole 🙂 ali dobro si to opisala haha 😀

    Liked by 4 people

  2. Upozorenje: (još jedan) dug komentar. Skuvajte, kafu, napravite sendvič i idite da piškite pre čitanja.
    Prvo, ovo je tvoj blog i možeš na njemu da pišeš o čemu god želiš i koliko god želiš. Ko je do sad počeo da te “prati” (mrzim ovaj jezivi izraz), prati te jer im se dopada tvoj način razmišljanja i želi da vidi svet i tvojim očima. Barem tako ja to vidim. Savet koji si dobila na nekoj od početnih epizoda da ne izbacuješ često postove je čisto tu da ne bi brzo “potrošila brzo” svoje priče (što se recimo sa mnom desilo za par meseci). Čim imaš ideju o čemu bi pisala sasvim je tvoja odluka kada ćeš to da podeliš sa nama. Čak je nekad i bolje da što pre zabeležiš to što bi rekla da ideja ne bi izvetrela. 🙂
    E sad, ovo o čemu pričaš je jako zanimljiva tema. Danas su svi u virtuelnom svetu posebne male pahuljice u svom kristalnom filternom balonu koji ima sopstvenu gravitaciju. Ako se nešto što se desilo u fizičkom svetu što pre ne podeli sa “obožavaocima” u virtuelnom kao da se nije ni desilo. Ma koliko trivijalno to nešto bilo.
    Ljude je strah od samoće, prosečnosti i nevidljivosti jer konstantno bivamo bombardovani sa svih strana time kako su te stvari smrtni greh.
    Ta virtuelna popularnost se pretvara u novu vrstu cigarete (svi počinju da puše kako bi bili “kul” iako im ne prija, tj. u ovom slučaju pišu šta stignu iako nemaju šta da kažu). Od silnog “tvitovanija” i “instagramovanija” mislim da veliki deo ljudi teško STVARNO uživa u tome što radi, a mora brže-bolje to biti podeljeno sa svetom koji mora da verifikuje njihove akcije i potvrdi da to što rade nije besmisleno.
    Iako su ovde pre svega tema mlade blogerke ovo se odnosi i na malo i malo više starije blogere i korisnike društvenih mreža.
    Lepo izražavanje, gramatika i čuvene izmišljene skraćenice ljudi koje mrzi da kucaju su stvari koje u naš jezik i kulturu dugo i lagano deformišu i ubijaju.
    Ukratko: ljudi koji imaju nešto da kažu često ćute iz straha da ne bi rekli nešto glupo, a ovi koji nemaju laprdaju kroz sve telesne šupljine kako ne bi potonuli u moru mediokriteta koje činimo svi, ali ne želimo to da priznamo.
    Hteo sam možda još nešto da kažem, ali sam po običaju odužio komentar kao gladnu godinu pa je možda i bolje da malo ućutim. 🙂
    Dobar post i dobra podela.

    Liked by 4 people

    1. Sve si lijepo rekao i objasnio. Ja sam se okomila na mlade blogerke, ali naravno da se neke stvari odnose i na one iskusnije.
      Vjerovatno ja nisam kompetentna da pišem o svemu tome ali nekako sam morala. Kao što si se ti dobro izrazio ljudi svojim nemarom i neznanjem lagano deformišu i ubijaju naš jezik i našu kulturu. Ja samo upozoravam na to i molim sve mlade ljude, pa i one starije da zajedno radimo na poboljšanju tih stvari. Treba njegovati jezik a nikako skraćivati ga i skrnaviti nekim klošarskim žargonima. Takođe treba se što više informisati, čitati, slušati… a ne kada posjetim neki blog jedino što je u stanju da napiše jeste “Ćao svima. Danas je lijep dan pogledajte kako sam se obukla.”

      Hvala ti Bela bojice što si se priključio diskusiji. 😊

      Liked by 2 people

  3. Lijepo je i pohvalno vidjeti mladu osobu kako razmišlja i teži kvaliteti, a samim time se i razlikuje od današnje mladeži. Još je ljepše vidjeti takvu osobu koja piše blog, a nije modni 🙂 Nije da imam išta protiv modnih blogova, naleti se tu i tamo na neki kvalitetniji sadržaj od “Ćao svima..” ali većina takvih blogova je stvorena iz dosade, mode, želje za zaradom (koja se neće ostvariti) i vrlo brzo će takve osobe i odustati od svog hobija jer će im dosaditi. Nije lako voditi blog, još je teže voditi kvalitetan blog. Ti samo nastavi s pisanjem i trudom oko svog bloga. Oni koji vrijede se prije ili poslije istaknu u moru lošeg i nevažnog sadržaja.

    Liked by 3 people

    1. Prije svega, hvala na lijepim riječima upućenim meni. Moram priznati da mi tvoj blog dosta pomaže u dizanju kvaliteta mog bloga. Znam da ima tu još puno posla, ali barem se trudim.

      Ova tema je dosta obimna, po mom mišljenju, moglo bi tu još mnogo šta da se kaže ali mislim da je pouka jasna. Lijepo si rekla, otvaraju blogove iz dosade i vrlo su lošeg sadržaja. Voljela bih da se to promjeni jer su nekada blogovi bili mjesta samo za one koji imaju stvarno šta da kažu…

      Lijep pozdrav! 🌹

      Liked by 1 osoba

      1. Hvala i jako mi je drago da pomažem, to mi je i cilj 🙂 Da, potpuno se slažem s tobom..blogovi su nekada bili puno kvalitetniji. Kako je internet postao dostupan svima, nakupilo se i previše sadržaja koji nemaju nikakvu vrijednost. Nisu to samo modni blogovi, teme variraju ali zajedničko je svima da autori nešto pokušavaju, a bilo bi im bolje da odustanu.
        Lijep pozdrav i tebi 🙂

        Liked by 1 osoba

  4. Zaista ima u najmanju ruku cudnih blogova nedavno sam citajuci naisla na blog dva tinejdjera u kome su bile tri rijeci koje su se vrtile u krug (kill,kiss,marry) ispred tih rijeci su bila neka imena ostala sam zaprepastena pitajuci se da li je to vrhunac njihove mastovitosti

    Liked by 1 osoba

  5. Vratio sam se ovde zbog jedne zanimljivosti vezane za temu. Pogledaj poslednji komentar na moju priču Pred vratima, a zatim i blog osobe koja je komentarisala. 😉
    p.s. Ovo nije patetični pokušaj da si povećam broj pregleda i lajkova

    Liked by 1 osoba

  6. Iju, napako, pa ja ne znam di sam, di da se udenem u ove tvoje podele, slatka?
    😀
    Najbolje da ja meni ostanem moja.
    Ljubi te tvoja Sremica Jaca ❤

    P.S, Oštroumna i oštrooka devojko, sve si ti ovo sročila za čistu banku! Odlična si… i čekam da vidim šta je pakosno smislila svekrva, a šta zaova. I kako se isponašao budući tata Razmaženko, pa svekar Svemogući… etc.

    Liked by 1 osoba

  7. Svidja mi se način na koji rszmišljaš, zrelo i racionalno.
    Eh, šta se danas sve naziva blogom, i ko sve piše blogove, evo čak i ja 😊 Tinejdžeri ko tinejdžeri, ništa novo.
    Preskačem plitkoumne blogove, i blogove iz kojih vrišti nadmenost autora kao i one ‘ ja super cool a vi nebitni ‘. Upravo zbog toga suzila sam broj blogova koje čitam. Čitam samo ono što prija mojoj duši poput tvog bloga kao i blogove iz kojih mogu nešto da naučim.

    Liked by 1 osoba

  8. Baš jučer ujutro čitam knjigu u kafiću kraj igrališta, i kako djeca prolaze uz terasu, primjete me.
    “VAU, ti čitaš knjigu!?”, gledali su me kao da imam rogove na glavi. Jer tko još čita. I misli. I pita išta. I pokušava naučiti.
    A o kvaliteti blogova…. Subjektivno je gledati na taj način. I kazališta i zvezde granda imaju publiku.
    Ulični jezik je nešto što mrzim i volim u isto vrijeme. Ovisno o načinu upotrebe.

    Liked by 1 osoba

Komentariši

