Epizoda 7

Niti jednog momenta nisam uživala u novonastaloj situaciji. Pratila sam Miodraga i njegovog vozača niz hodnik. Djelić svojih misli, koji nije bio okupiran problemima, sam iskoristila da se divim luksuzu imanja porodice Danilović. Sve je bilo prostrano, bogato i dobro osvjetljeno. Mislila sam da takve kuće postoje samo u filmovima i časopisima.

“Ovde.”, Miodrag mi je rukom pokazao da uđem kroz široka vrata koja su vodila u ogromni dnevni boravak. I prije  nego što sam ušla osjetila sam njegovo prisustvo. Sjedio je uspravno na velikoj fotelji od ručno izrezbarenih drvenih detalja. Kada su nam se sreli pogledi neki nemir poče da se kovitla po mom stomaku. Mir bebo, mir.
Mislila sam da će me gledati sa bijesom i gađenjem baš kao što sam ja njega gledala, ali u njegovom pogledu nije bilo ničega. Samo neka praznina. Kao kada gleda kroz nekog nepoznatog studenta dok drži čas.

Preko puta njega je sjedila starija žena, sitne građe, usna skupljenih u jednu liniju. Kosa joj je bila čvrsto zalizana u veliku punđu i nosila je komplet kakav nose starije učiteljice. Duga bež suknja i zakopčan sako iste boje. Čim sam obratila pažnju na nju ustala je i pružila mi ruku. “Dobar dan. Ja sam Mira Danilović. Davidova majka.”, odmah sam osjetila veliku odbojnost prema njoj. Sve u vezi te žene mi je bilo previše teatralno i izvještačeno. “Drago mi je što smo se upoznale.”

“Dobar dan.”, kulturno sam prihvatila njenu tanku ruku “Milica Stupar.”

Zatim je ušao Miodrag a nakon njega jedna krupnija gospođa koja nas je sve ponudila pićem. Tražila sam čašu obične vode. Svuda sam gledala samo ne u Davida. To nikako nisam mogla. “Ponudio bih te našim najboljim vinom ali trudnice ne smiju da piju.”, reče Miodrag kroz kez.

“Hvala.”, trudila sam se da djelujem staloženo “Možete li sada preći na stvar. Šta ja radim ovdje?”

“Upoznajemo se.”, dodala je Mira. Trudila se da sve djeluje opušteno a od njene glume mi je bilo još gore. “Ostani na večeri. Ne brini za pregled. Moj sestrić je izvanredan ginekolog, urediću da te sutra pregleda ili kada god tebi odgovara.”

“Odgovara mi da to bude danas. Još nikako  nisam otišla ljekaru.”

“Ne smiješ da budeš nemarna. Zdravlje tebe i djeteta je prioritet.”, kazao ne Miodrag. Iza sebe sam čula kako se David komeša. “Sine, reci djevojci ono što misliš.”

Jeza prostruja kroz mene. “Milice…”, njegov duboki glas je bio kao otrov za moj razum. Nisam željela da ga čujem ikada više. Okrenula sam se. Njegov pogled više nije bio prazan. Osjećala sam da me prezire, ali ipak je rekao: “Oprosti mi što sam onako reagovao. Nisam ono mislio.”

“Meni je djelovalo prilično iskreno.”

Punačka pomoćnica nam je donijela piće. Naravno ja nisam dobila običnu vodu iz česme već flaširanu. Šta ti je taj bogati svijet? “Žao mi je. Iskupiću se.”, iz džepa je izvadio satensku crnu kutijicu. “Udaj se za mene.”

Skamenila sam se. David je nastavio: “Pristani i sve će biti kako treba. Ni tebi ni meni nije u interesu da nosiš moje dijete po nekim studentskih domovima. Moji roditelji će nam pomoći…”

“Tako je”, Miodrag nije čekao da David završi “imaćeš sve što ti treba. Bićeš potpuno obezbjeđena kao i to dijete.”

“Ne dolazi u obzir!, rekoh kada sam shvatila da se oni ne šale sa mnom “On mene ne voli. Prezire me! I ja njega!”

“To su teške riječi.”, Mira je iskrivila svje tanke usne.

“Želim da pođem. Došla sam i ispoštovala sam vas. Sada vi uradite isto. Odvedite me na pregled i ne želim da me uznemiravate.”

Nije me zanimalo o čemu se radi. Više ni u šta nisam bila sigurna osim u jednu stvar: David me ne voli i nije mu žao. Ne znam kako su ga nagovorili da me zaprosi ali to nije iskreno. Njihov dnevni boravak je bio za mene pozornica sa glumcima.

Uhvatila me je nervoza. Oči mi se zamagliše. “Molim vas pustite me. Želim da idem.”

Davidovići se uznemiriše. Miodrag pođe da kaže nešto ali tada David usta sa svoje skupe fotelje. “Ostavite nas same.”

Htjela sam da se usprotivim ali u grlu me je toliko gušilo da nisam ništa mogla reći. Poslušali su ga i u vrlo kratkom roku David i ja ostašmo sami. Sačekao je par minuta da se smirim i savladam ogromnu knedlu a onda je nastavio:”Milice, neću da te lažem. Biću potpuno iskren…”

“Da li uopšte znaš kako se to radi?!”

“Shvatam tvoj bijes.”, stezao je onu crnu satensku kutijicu.

“Lagao si me jebenih godinu dana. Mazao mi oči. Zavodio me. Svašta si radio da bi me na kraju odbacio kao pseto. Zar misliš da ću se ikada udati za tebe, Lažovčino?! Odvratan si!”

Moje uvrede kao da su ga pogodile. U sekundi mu lice postade mračno. “Slušaj me dobro, biću sasvim otvoren. Ne radi se meni sve ovo kao ni tebi ali nemam izbora. Otac me je zakopao mojim greškama. Ti si mu bila oružje kojim me je uništio. Pobrinuo se da do dekanata dođe moja afera. Odmah su me zamolili da se udaljim sa fakulteta čim završi semestar. Potpuno sam propao i sada mi je jedina šansa da se vratim u firmu.”, otpio je gutljaj visikja “Samo je čekao ovakvo nešto da me potopi. Doveo me je do situacije da ga molim da me primi kod sebe. Ali neće to uraditi dok tebe ne oženim.”

“Koliko sam shvatila, ako pristanem da se udam za tebe spasiću tvoje dupe od propasti.”, morala sam da se nasmijem “Sada tek nema šanse da to i učinim.”

“Dobro si shvatila ali ne razmišljaš na pravi način.”, sklopio je oči i odmahnuo glavom “Nećeš ti samo mene spasiti već i sebe. Iz tvojih priča shvatio sam da ni ti nisi u mnogo boljem položaju. Sumnjam da će te tvoji primiti raširenih ruku sa sve djetetom. Zamisli kako će se u selu ispirati usta sa tobom? Bićeš obilježena.”

“Zar ne postoji neki drugi način? Zašto se ne zaposliš kod nekog advokata ili bilo gdje?”

“Kasno je sada, nikada nisam radio van fakulteta i nemam praksu. Miodrag mi nudi najbolje uslove, ako ćemo pravo. Nudi i tebi. Ovo ne možeš da odbiješ ako išta imaš u glavi.”

I tako me ubijedi da razmisljam o ponudi. Znam ja da je ovo bolje rješenje od onoga sto sam ja imala. Život od danas do sutra bih zamjenila luksuzom. Roditelje ne bih nasikirala. Ne bih doživjela sramotu… Razum je bio za, ali je srce bilo protiv. Toliko sam željela ljubav i poštovanje. Moje srce je uvijek tragalo za tim ali moj razum bi ga ušutkao i rekao: “Ćuti glupo Srce. Ti ništa ne znaš. Pusti mene da se brinem za nas!” 

Tako bi i ovaj put. Srce je prestalo da se buni i ja sam pristala. “Moraš biti bar sada iskren. Ne moraš da me voliš, ne treba čak ni da ti budem draga ali zahtjevam od tebe da me ne ponižavaš i pvrijeđuješ na bilo koji način. Ne tražim ništa od tebe samo budi korektan prema meni.”, gledala sam ga direktno u oči. Nikada nisam bila toliko blizu njega nakon rastanka. “Obećaj mi to i ja ću reći da.”

Na licu mu se vidjelo veliko olakšanje. Sve vrijeme je bio nekako zategnut. Sada mu se ramena opustiše i on mi obeća da prihvata moje uslove.

“Briga me za nas. Ovo radim zbog djeteta, ja ne mogu da se sama brinem o njemu.”

“Znam.”, tiho ne rekao dubokim glasom “Neću ti smetati. Samo ti budi dobra. Kada rodiš bićeš zaštićenija od bijelog medvjeda. Moji roditelji već dugo sanjaju o unučetu. Znači pristaješ?”

“Pristajem.”

Tada izvadi jedan lijep prsten iz crne satenske kutijice. Bio je od bijelig zlata. Na sredini je blistao veliki modri kamen uokviren nekim sitnim šarama. Polako mi ga je stavio na prst. Koliko sam maštala o ovom trenutku, zamišljala kako će uz muziku i ruže da me zaprosi romantično… ništa, sem lijepog prstena, nije bilo na javi.

Pozvao je roditelje. Kada ugledaše prsten na mojoj ruci odmah počeše da se vesele i čestitaju. Za njih je ovo bio radostan dan. Dobiše i unuče i snajku ali moje srce je proglasilo dan žalosti.

Epizoda 1                              Epizoda 2                             Eizopda 3

Epizoda 4                              Epizoda 5                             Eizopda 6

Epizoda 7                              Epizoda 8                             Eizopda 9

Epizoda 10                            Epizoda 11

9 komentara na “Epizoda 7

  1. U celoj toj situaciji, ako stavimo na stranu slomljenu ljubav i matore lutkare, ova ponuda je jezivo razumna. Na tvom mestu bih i ja verovatno doneo istu odluku.
    Mučno je što je sve to u stvari jedna demonstracija sile i znam da prava tragedija tek sledi.

    Liked by 2 people

Komentariši

